Om de kwaliteit van onze dienstverlening te waarborgen, beschikt Valkenburgh Advocaten en Mediators over een interne klachtenregeling.
Ons kantoor streeft ernaar uw zaak naar volle tevredenheid te behandelen. Bent u het echter niet eens over de wijze waarop uw zaak wordt behandeld, maak dit dan kenbaar aan uw behandelend advocaat. Indien dit niet leidt tot een gewenste oplossing, bestaat er de mogelijkheid schriftelijk een klacht in te dienen bij onze klachtenfunctionaris, onder vermelding van uw naam en dossierkenmerk.
De klachtenfunctionaris, mr. M. Delnoy-Garske (of diens plaatsvervanger), zal u binnen één maand na ontvangst van uw klacht schriftelijk en voldoende gemotiveerd in kennis stellen van het door hem/haar genomen oordeel omtrent de gegrondheid van de klacht. Bij afwijking van de hiervoor gestelde termijn zal de klachtenfunctionaris u tijdig – in ieder geval drie weken na ontvangst van uw klacht – gemotiveerd kenbaar maken waarom de eerste termijn niet haalbaar is en zal tevens een nieuwe termijn aangeven waarbinnen hij/zij alsnog tot een oordeel zal komen omtrent de gegrondheid van uw klacht.
Indien u het wenselijk acht uw klacht mondeling toe te lichten verzoeken wij u een afspraak in te plannen met onze klachtenfunctionaris om een datum voor deze mondelinge behandeling te bepalen. Zowel het indienen van de schriftelijke klacht als de mondelinge toelichting zijn geheel kosteloos. Indien de klacht niet middels de interne klachtenregeling wordt opgelost, dan staat het u altijd vrij een klacht in te dienen bij de Geschillencommissie Advocatuur.
Valkenburgh Advocaten en Mediators neemt deel aan de Klachten- en Geschillenregeling Advocatuur. Alle geschillen welke ontstaan naar aanleiding van de dienstverlening zullen worden beslist volgens het Reglement Geschillencommissie Advocatuur. Dat reglement voorziet in arbitrage dan wel bindend advies. Op verzoek is daarover uitgebreidere informatie beschikbaar.